wtorek, 27 maja 2014

Boczniaki w sezamie :). Smacznego!

Dawno nie jadłam boczniaków, a ostatnio dostałam ich sporo i trzeba było je wykorzystać, żeby się nie zmarnowały. Postanowiłam je usmażyć w jajku i bułce tartej, bo pamiętam, że takie mi bardzo smakowały. W trakcie okazało się, że bułki tartej mam za mało, w takich sytuacjach zastępuję ją zwykle zmielonym siemieniem lnianym, a czasem właśnie sezamem.

Czego będziemy potrzebować:

  • boczniaki
  • jajko
  • bułka tarta
  • sezam
  • sól, pieprz czarny i cytrynowy
  • olej np rzepakowy

Wykonanie:

Przepis jest banalnie prosty, a przygotowanie zajmuje tylko chwilę. Myślę że warto się skusić, bo wyszły naprawdę smaczne. 


Boczniaki oczyścić, umyć i osuszyć. Jajko roztrzepać z odrobiną soli i pieprzu. Grzyby posolić i obtoczyć w jajku i bułce wymieszanej z sezamem. 



Smażyć, aż będą rumiane.  




Jeśli ktoś nie lubi sezamu, w zupełności wystarczy sama bułka tarta. Postanowiłam przy okazji, także w kuchni wypróbować olej rzepakowy, który Wam pokazywałam w ostatnich zakupach. Moim zdaniem jest rewelacyjny, a boczniaki smażone na nim są wyśmienite.







 Smacznego!

Lubicie boczniaki? A może macie na nie inny przepis?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...