niedziela, 24 listopada 2013

Szybki i łatwy pomysł na obiad ;).

 Nie zdążyłam z przepisem na dzisiejszy obiad, ale może się nie macie pomysłu co jutro ugotować. Zapraszam w takim razie, może się komuś się przyda.


Co będzie nam potrzebne:
  • mięso, (ja użyłam akurat szynki, ale może być co kto lubi, nawet indyk czy kurczak dla tych, którzy nie jadają czerwonego mięsa).
  • dynia, 
  • papryka,
  • cebula, 
  • marchew,
  • zmielone siemię lniane do zagęszczenia sosu
  •  na surówkę : dynia, jabłko, sok z cytryny, brązowy cukier ( mogą być rodzynki, ja akurat nie miałam)
  • brokuł,
  • kasza ( u mnie tym razem jęczmienna, ale świetna będzie też gryczana, kus kus, a nawet jaglana)
  • przyprawy (sól, pieprz cytrynowy albo zwykły czarny, majeranek, papryka słodka w proszku).

 Wykonanie:

Sos:

Mięso umyć, oczyścić, pokroić w dość dużą kostkę i posolić. Na patelni rozgrzać olej i wsypać do niego pół opakowania papryki w proszku. Wrzucić mięso i podsmażyć przez chwilę razem z pokrojoną w kostkę cebulą i marchewką, a potem podlać wodą i dusić, aż będzie miękkie. Pod koniec duszenia dodać pokrojoną w kostkę paprykę i dynię. Przyprawić jeszcze solą, pieprzem i ziołami. Zagęścić dosypując zmielone siemię lniane. Ten sposób jest o wiele zdrowszy niż zagęszczanie mąką :).


Kasza:

Ugotować wg przepisu na opakowaniu. Lepiej krócej niż dłużej, żeby nie była rozgotowana.

Brokuł:

Brokuł wrzucić na gotującą osoloną wodę. Gotować pod przykryciem maksymalnie 5 minut.Ważne, żeby nie dłużej, ma być jeszcze chrupiący.


Surówka:

Dynię i jabłko utrzeć na tarce o dużych oczkach, a marchew na małych. Dodać sok z cytryny, brązowy cukier i wymieszać.



Kaszę polać sosem, nałożyć brokuł , surówkę i gotowe:).







Smacznego!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...