niedziela, 17 sierpnia 2014

Jak pielęgnowac włosy rozjaśniane? - mycie włosów odżywką.

Jak wiecie dość niedawno zrobiłam sobie lekkie ombre. Z efektu jestem bardzo zadowolona, chociaż musiało minąć trochę czasu zanim przyzwyczaiłam się do dużo jaśniejszych włosów. Teraz widzę sporo zalet takiej fryzury, najważniejsza to taka, że jaśniejsze włosy odmładzają. Niestety, jest też druga strona medalu - rozjaśnianie niszczy włosy.

Po tym zabiegu moje włosy w miejscu rozjaśnienia stały się porowate, bardziej suche bardziej wrażliwe, mocniej się plączą. Najgorzej było zaraz po rozjaśnianiu, teraz sytuacja jest już trochę opanowana. Przekopałam oczywiście cały internet na okoliczność pielęgnacji włosów rozjaśnianych i dowiedziałam się o tym co im służy, a co nie. Jaki maski, oleje i szampony powinnam wypróbować. Doczytałam także, że takie włosy wymagają bardzo delikatnego traktowania, szczególnie w trakcie mycia i czesania, ale oczywiście nie tylko. Znalazłam także informacje o myciu włosów odżywką, czytałam już o tym wcześniej, ale jakoś wydawało mi się, że przy moich przetłuszczających się włosach ta metoda się nie sprawdzi. Postanowiłam jednak spróbować.

Myję włosy z użyciem odżywki na dwa sposoby:

Sposób nr 1 - skórę głowy myje szamponem oczyszczającym, a włosy na długości odżywką:

Szampon nakładam tylko na skórę głowy, w tym samym czasie na resztę włosów na długości nakładam odżywkę. Skórę głowy dokładnie masuje, a resztę włosów myje bardzo delikatnie,staram się nie trzeć i nie plątać włosów. 

Sposób nr 2 - całe włosy łącznie ze skórą głowy myje tylko odżywką.

Odżywkę nakładam na całe włosy, łącznie ze skórą głowy, masuje skórę tak jakbym używała szamponu, a potem zostawiam odżywkę na włosach, najlepiej na kilka minut i daje jej zadziałać. Jest to konieczne ponieważ, odżywka w odróżnieniu od szamponu jest bardziej delikatna, zawiera mniej środków myjących i potrzebuje więcej czasu żeby rozpuścić brud i zanieczyszczenia. Po tym czasie dokładnie spłukuje włosy, jeśli jest taka potrzeba czynność można powtórzyć. Raz w tygodniu trzeba umyć włosy szamponem oczyszczającym, żeby  dokładniej oczyścić skórę głowy.

Początkowo stosowałam tylko pierwszy sposób i sprawdza się on u mnie bardzo dobrze. W końcu jednak odważyłam się całe włosy łącznie ze skórą głowy, umyć odżywką i muszę powiedzieć byłam miło zaskoczona. Po pierwsze tym jak świetnie domyły się moje włosy, zmyłam w ten sposób nawet serum olejowe. A po drugie tym jak świetnie wyglądały włosy po takim myciu. Były bardzo błyszczące i lejące. Rozjaśniane końce nie były takie suche, sztywne ani sianowate, widzę że szczególnie im taki sposób mycia włosów bardzo służy.


Czego użyłam:

Mycia włosów próbowałam z dwiema odżywkami, które akurat miałam w domu: Joanna Naturia z miodem i cytryną do włosów suchych i zniszczonych, oraz Ziaja odżywka intensywne nawilżanie do włosów suchych. 


Zacznijmy od odżywki Joanny, bo ona sprawdziła się ciut lepiej, jest lżejsza od Ziaji i nie obciąża tak włosów. Przez długi czas stosowałam ją po myciu włosów gdyż jest to odżywka bez spłukiwania. W tej roli jednak już mi się znudziła, ze względu na swoją wydajność. Po myciu włosy były dość długo świeże, wytrzymały tak jak zawsze 2 dni.




Druga odżywka Ziaja intensywne nawilżanie, może nam nieco obciążyć włosy, po niej nie były one tak świeże jak po odżywce Joanny, już na drugi dzień wymagały ponownego mycia. Tak samo jak poprzednią początkowo stosowałam ją na umyte włosy i albo nakładałam ociupinę i pozostawiałam do wyschnięcia, albo więcej i spłukiwałam po ok 5 minutach.





Warto jeszcze wspomnieć o tym, że do mycia zużywamy bardzo dużo odżywki, zdecydowanie więcej niż szamponu. No i oczywiście na pewno nie wszystkie odżywki nadają się do mycia włosów. Należy wybierać takie, które mają w miarę prosty skład, bardzo duże opakowania i kosztują niewiele. Muszą zawierać także ciut detergentu. Ja akurat użyłam takich jakie miałam już w domu. Ta metoda jednak spodobała mi się na tyle, że na pewno będę ją dalej stosowała, bo widzę że zdecydowanie służy moim rozjaśnianym włosom.

Oczywiście samo mycie odżywką nie wystarczy alby zregenerować włosy rozjaśniane, jest to tylko jeden z wielu sposobów, aby poprawić ich kondycję. Jeśli jesteście ciekawi co robię aby zregenerować moje rozjaśniane włosy, dajcie znać, a podzielę się z Wami moimi sposobami. 


Macie jakieś doświadczenia z myciem włosów odżywką? Jakich odżywek używacie w tym celu?

Ciekawa jestem także Waszych sposobów na to by rozjaśniane włosy prezentowały się dobrze.

 



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...